مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۶۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس بستری شدند و ۲۸ نفر نیز جان باختند.
کد خبر: ۹۹۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹ 07 September 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: دکتر روح اله حسینی بعد از ظهر سه شنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸ هم استانی را در اثر کرونا از دست دادیم و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به ۶ هزار و ۳۲۸ نفر رسید.

او ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۲۷۱ هزار و ۱۱۳ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۸۴ هزار و ۶۱۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۶۶ هزار و ۷۷۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۶۰ هزار و ۵۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۲۰ هزار و ۶۶۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

دکتر حسینی با اشاره به بستری ۴۶۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته از افزایش مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علائم به ۳ هزار و ۵۵۱ نفر در بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: از این تعداد، ۳۴۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۳۶۹ هزار و ۶۸۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

او با بیان اینکه شیب ابتلاء به کروناویروس در استان فارس نزولی و تثبیت شده است، افزود: همچنان تا کف این موج، بسیار فاصله داریم و این روند نزولی بسیار شکننده است، بنابراین ضرورت دارد تا نکات پیشگیرانه را همچنان به صورت سختگیرانه انجام دهیم.

دکتر حسینی در رابطه با شایعات منتشر شده پیرامون موضوع واکسیناسیون و حواشی مطرح شده، از مردم خواست تا اطلاعات ویژه واکسیناسیون را تنها از منابع رسمی، سایت دانشگاه علوم پزشکی، رسانه ملی، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها یا وب سایت https://covidvaccine.sums.ac.ir پیگیری کرده و از مراجعه بدون نوبت و دریافت پیامک نوبت دهی به مراکز واکسیناسیون، پرهیز کنند؛ چرا که ازدحام در مراکز واکسیناسیون و رعایت نکردن اصول بهداشتی، می‌تواند عاملی برای گسترش کروناویروس باشد

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار